Overvejelser om rygestop

At holde op med at ryge  er svært. Det kan tage lang tid da du er blevet afhængig af nikotin. Men selvfølgelig kan det sagtens lade sig gøre, at stoppe med at ryge og der er mere end en måde  du kan gennemføre det på.

For det første må du have motivation til at komme af med denne vane. Som ryger må du finde ud af hvad det er for en slags vane det er du har. Ryger du for at opfylde  en social nødvendighed for dig, eller er det for slappe af og stresse af.. Kan du beskrive  grunden er du klar til at gå videre med næste skridt.

Når du har besluttet dig for at kvitte smøgerne, er der nogle trin der kan hjælpe dig på vej.
Hvis du skal ud, så sørg for du kun tager til ikke-ryger arrangementer. Tag sammen med venner, familie eller andre som støtter dig i dit rygestop og din lyst om at får et bedre helbred ved ikke at ryge.
Det vil stå bedre fast i din bevidsthed, hvis du skriver dit mål ned på et parpir. Lav både korte mål såvel som store mål. De  små mål vil holde dit engagement skarpt .

En vane kan ændres på tre uger, siges det. Hver individ er selvfølgelig ikke ens , men det skulle være den gennemsnitslige tid din hjerne vænner sig til en ny rutine.
Flere rygere vil komme ud for nogle komplikation i forbindelse med deres rygestop . Nogen større og kraftigere end andre. Det kan f.eks. være ondt i hovedet, søvnløshed, sult, træthed samt overspisning. Disse bivirkninger vil give dig lyst til at starte igen, men husk på de helbredsmæssige fordele ved at kvitte smøgerne.

At lave en plan og udføre den er meget vigtig. Sørg for ikke at friste den gamle rutine . Du skal ændre  dine gamle vaner og fjern ting som askebære, tændstikker og selvfølgelig cigaretter fra dit hjem.

rygestop-hvordan.dk kan du finde mange flere tips til hvordan du får gang i dit rygestop på en god måde.